FANDOM

Az EEMD, vagyis az Eurovíziós Előadók Más Dallal elnevezésű verseny minden évben egyszer - az ősz folyamán - kerül megrendezésre az eschungary.hu fórumozói között.

Az eddigi versenyek Szerkesztés

Év Rendező Győztes előadó Győztes Dal Győztes Mentor
2012 Zolecs Urban Symphony Skorpion the_wishmaster
2013 Perseus Cascada Everytime We Touch bnory21
2014 Zolitt Waylon Love Drunk Fox
2015 Tanti Kristína Ta ne Mettyú
2016 Pitbull Loïc Nottet Million eyes Mettyú
2017 gaboca701 Sirusho Huh-Hah StanB
2018 Bence95 Eldar Tell Me About Love rocknish

A versenyszabályok Szerkesztés

Az EEMD minden szabálya itt olvasható:

  • A verseny nevéből eredően bármely ország bármelyik évi versenyén résztvevő előadók más dalával lehet nevezni a játékba.
  • Minden versenyző 4 dallal nevez. Ezek a dalok különböző szempontok szerint lesznek elosztva 3 elődöntőbe. A 4 kategória, amiben dalt kell indítani: Lányok, Fiúk, Csapatok és Szabadon választható. A 3 elődöntő pedig: Lányok elődöntője, Fiúk elődöntője, Csapatok elődöntője. A szabadon választható dalok értelemszerűen az annak megfelelő elődöntőben fognak versenyezni. A nevezésnek tartalmaznia kell: az előadót, dalcímet és egy érvényes YouTube-hivatkozást. Ha nincs Youtube-hivatkozás, más videó- és/vagy dalmegosztó portálról - legalább egyről - elérhető legyen a dal.
  • A Csapatok kategóriában szabadon lehet vegyíteni az eurovíziós előadókat. (Eurovízión együtt szereplőket "szétbontani", Eurovíziós előadók közös duettjét nevezni, esetleg "külsősökkel" összehozni őket stb.) Az egyetlen feltétel ezzel kapcsolatban, hogy a formáció létszámának legalább fele kell, hogy Eurovíziót megjárt előadó legyen. (2012-es szabály) 2015-ben ez a szabály eltörlésre került. Az új szabály szerint a csapat legalább 1 tagjának kell Eurovíziót megjárt előadónak lennie. 
  • A csapatok kategória besorolására két lehetőség van: 1: Zolecs-féle: Ebben az esetben az ESC-n szólóban énekelt előadók duett esetén a csapatok kategóriába kerülnek az EEMD-n. Ha az énekes az ESC-n duettben vagy csapatban énekelt, de az EEMD-s dalát szólóban adja elő, akkor a dal a lányok/fiúk kategóriába kerül. 2: Perseus-féle: Az ESC-n szólóban indult női/férfi előadók a lányok/fiúk kategóriába kerülnek attól függetlenül, hogy az EEMD-s daluk duett. AZ ESC-n duettben vagy csapatban indult énekesek az EEMD-n szólóban indulás esetén is a csapatok kategóriába kerülnek. Minden évben a verseny rendezője dönti el, hogy melyik besorolás szerint fogja lebonyolítani a játékot. 
  • A szavazás az elődöntőben az Eurovíziós Dalversenyhez hasonló módon történik. A 10 legjobbat kell pontozni, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10 és 12 pontokkal. (2014-ben 13 dal lett pontozva 1-14-ig, új pontszámok: 9, 11, 14) 
  • A döntőben a nagy létszám miatt és az árnyaltabb eredmény elérése érdekében módosul a szavazási rendszer. A legjobb 20 dalt kell pontozni a következő pontok kiosztásával: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 14, 16, 18, 20, 25, 30, 35, 40 és 50. 2014 óta 21 dal kerül pontozásra 1-50-ig, új pontszám: 45)
  • Saját dalra szavazni nem lehet. Nem szavazás esetén kizárásra kerül a mulasztó mentor összes azon dala, amelyik körben (lányok, fiúk, csapatok elődöntője, döntő) nem szavaz. (2012-es szabály) 2015-ben ez a szabály megváltozott. Az új szabály szerint a nem szavazó mentor az adott körben kapott pontjainak 50%-át elveszti. A versenyen külsős személy is szavazhat.
  • A dalokra vonatkozóan nincs időkorlát, tehát bármilyen régi és bármilyen friss dal nevezhető egy eurovíziós előadótól.
  • A mentorok szabadon megválaszthatják a képviselők nemzetiségét is. Nincs olyan szabályozás, hogy egy mentor csak egy ország képviselőitől választhat dalokat. 
  • Ha egy mentornak minden dala kiesik az elődöntőkben, akkor lehetősége van egy ötödik, ún. wildcard dalt nevezni a döntőre. 
  • Ha két vagy több mentor is ugyanazzal a dallal szeretne versenyezni, akkor közöttük az idő fog dönteni: amelyikük a leghamarabb küldte a bizonyos dalt, ő fogja azt mentorálni. A többieknek a nevezési határidőn belül még keresniük kell egy új dalt.
  • A 4 dal közül legalább az egyiknek anyanyelvűnek (vagy döntő többségben anyanyelvűnek) kell lennie.(2013-as szabály)
  • Feldolgozások nem indíthatók a versenyen. (2012-es szabály, ami 2013-ban eltörlésre került, de 2014-től újra érvényben van)

Megjegyzés: az egyes kategória elődöntőkből a döntőbe jutó dalok számát minden esetben a rendező határozza meg, mégpedig az adott kategóriában induló dalok számának függvényében.

A továbbjutó dalok számára vonatkozóan nincs elfogadott szabály, viszont az eddigi tapasztalatok alapján a döntőbe jutó dalok száma ezen képlet szerint határozható meg:

(a kategóriában induló dalok száma/2)-1 vagy 2 , tört szám esetén lefelé kerekítve.

A fenti szabályokat a verseny rendezője bármikor megváltoztathatja. A rendezőnek jogában áll új szabályokat hozni, illetve régi szabályokat eltörölni.

Az EEMD évenkénti cikkei
2012201320142015201620172018